קידום אורגני - SEO

SEO = Search Engine Optimization
משמעות המונח היא: "התאמה אופטימלית של האתר לדרישות מנועי החיפוש".
היום רובנו כבר מכירים בחשיבותה של רשת האינטרנט לקידום השירותים ואו המוצרים שאנו מספקים ובאפשרות שהיא מציעה לנו להגיע לקהל יעד רחב ללא תלות במיקומנו הגאוגרפי ולשעות הפתיחה של העסק. הקמת אתר אינטרנט הינו הצעד השיווקי והתדמיתי הראשון של כל בעל עסק בימינו. יחד עם זאת, עלינו לדעת שגם אם הקמנו אתר מעוצב מתוך חשיבה מרובה ובהשקעה לא מבוטלת של זמן ומשאבים, בזאת לא תמה משימתנו. מניתוח התנהגות הגולשים במנוע החיפוש הגדול והפופולרי בעולם הלא הוא google. אנו למדים, שמעל- 90% מהגולשים מוצאים את מבוקשם בדף התוצאות הראשון ואינם עוברים כלל לדף השני והלאה. יתרה מכך, כמות הכניסות לאתרים שמופיעים בין התוצאות הראשונות, גבוה לאין שיעור מאלו שבתחתית העמוד על אף שהם בדף התוצאות הראשון.

איך נקבע הדירוג ?
בניגוד לאינדקסים בתשלום (כגון: דפי זהב ואחרים) בהם מי שמשלם יותר מופיע במקומות הראשונים. מבחינת חברות כמו google (ישנן חברות נוספות אך הן עדיין לא מאיימות על ההגמוניה של google) הלקוח שלהן הוא הגולש שבוחר לחפש ברשת האינטרנט מידע ומוצרים באמצעות מנוע החיפוש שלהם. לכן, הן פיתחו ועדיין מפתחים ומעדכנים אלגוריתם ייחודי שיביא לגולש (כזכור הלקוח שלהם) את המידע המדוייק ביותר ובמהירות הגבוהה ביותר. חברת google לא מספרת לנו כמובן איך בנוי האלגוריתם שלה. אבל, היא מעדכנת מפעם לפעם את הסטנדרטים בהם אתרי אינטרנט אמורים לעמוד על מנת שהיא תוכל לזהות במה הם עוסקים וגם כדי לבדוק האם הם ידידותיים לגולש. לדוגמה: האם האתר מותאם לגלישה מהנייד?. לאחר שיקלול נתונים אלו ואחרים מוצגת לגולש רשימת אתרים המדורגים על פי רמת התמחותם בתחום/מוצר אותו הוא מחפש. משמעות הדבר היא, שלדעתה האתר הראשון בדף התוצאות הינו המקצועי ביותר בתחום המבוקש. מאחר שכיום האלגוריתם כל כך מפותח, אין זה פלא שרוב הגולשים לא עוברים לדף השני ומוצאים את מבוקשם באחד מהמקומות הראשונים או לפחות בדף הראשון.

למה הקידום הוא רק כביכול טבעי (אורגני) ?
נקדים ונאמר שבסופו של דבר הקידום הוא באמת טבעי ואף אחד לא יכול להשפיע על גוגל (אפילו ממשלת סין ניסתה ולא הצליחה…) אבל זה לא באמת קורה לבד. ניתן לומר באופן גורף שרוב האתרים (בייחוד אתרים עסקיים) שנמצאים במקומות הראשונים לא הגיעו לשם במקרה ובאופן טבעי אלא מישהו עובד (כל הזמן) כדי שזה יקרה. זה יכול להיות בעל העסק בעצמו אך ברוב המקרים לבעלי העסק אין את הזמן הדרוש כדי לעשות זאת. בנוסף, הקמת אתר בהתאם לסטנדרטים שמפרסמת google הוא אכן הצעד הראשון אבל, ישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. כגון: נפחי תנועת הגולשים באתר, כמה זמן נשארים הגולשים באתר, כמה "מדברים על האתר ברשת" ומי "מדבר", מה ותק האתר ועוד ועוד.

עבודה בכל החזיתות ו…סבלנות
תפקידנו כחברת קידום אתרים הינו בשלב הראשון לבצע אופטימיזציה לאתר כדי שיהיה "ידידותי" למנועי החיפוש ובמקביל לדאוג כל הזמן לקבל ציון גבוה גם בשאר הפרמטרים. לאחר ההתקשרות עם הלקוח אנו מבצעים מחקר שוק להבנת התחום בו עוסק האתר ולבחינת רמת התחרות בו. במקביל לאחר בדיקת מבנה האתר, אנו שולחים דוח אופטימיזציה המפרט מה מצב האתר והאם נדרשים שיפורים. מידי חודש אנו שולחים דוח פעילות והתקדמות חודשי המפרט את הפעילות שנעשתה במהלך החודש ואת דירוגו העדכני של האתר בתוצאות החיפוש.
על בעל האתר לדעת שזהו תהליך שלוקח זמן, יש רק דרך אחת להגיע באופן מיידי לעמוד הראשון ב google והיא להקים קמפיין פרסום ממומן בגוגל. אתר לא מתקדם תוך חודש לדף הראשון ובטח לא לראש הרשימה ומי שמפזר הבטחות מעין אלה מוליך שולל ואף עשוי לסבך אותנו. מדובר בתהליך שלוקח זמן בהתאם למוצר ולרמת התחרות בענף בו הוא פועל. בנוסף, חברת google מעדכנת תדיר את האלגוריתם של מנוע החיפוש בנסיון לבחון האם האתר באמת מתמחה בתחומו או מבצע מניפולציות כדי להטעות אותו.  ניתן לומר שגוגל משחקת "חתול ועכבר" עם מקדמי האתרים שחוקרים מה היא מחפשת ובצורה חוקית עונים לדרישות. מקדמי אתרים שפועלים בשיטות ישנות שכבר לא מקובלות על google עוברים על הכללים ומסתכנים בהרחקת האתר מהאינדקס (לא פשוט לחזור אליו).
לכן, חשוב מאוד שהפעילות תיעשה בהתאם לכללים העדכניים ובאופן טבעי….. כביכול !!!

עליון