PPC = Pay Per Click
המונח מתייחס לקמפיין פרסום אינטרנטי בו אנו מחוייבים בתשלום רק כאשר הגולש לוחץ על המודעה שלנו. הפלטפורמות האינטרנטיות העיקריות לפרסום ממומן, הינן מנוע החיפוש של google ושותפי החיפוש שלה ופלטפורמת הפרסום של facebook. ישנן פלטפורמות נוספות ומגוונות שברוב המקרים זוכות לחשיפה נמוכה יותר, אך לעיתים מדובר בחשיפה לקהל יעד יותר ממוקד. כגון: מסע פרסום של חברה להשכרת רכבים באתרים המתמחים בשירותי תיירות. בבואנו לבחור היכן להשקיע את תקציב הפרסום שלנו. עלינו לבחון באיזו פלטפורמה נקבל את החזר ההשקעה הגבוה ביותר בהתאם למטרות שהצבנו (הגדלת המכירות, חשיפה וכד').
פרסום בגוגל
עיקר הכנסותיה של חברת google מגיעות מפרסום ולכן אין זה פלא שהיא פתחה מערכת פרסום ידידותית למשתמש, דרכה ניתן להעלות לרשת קמפיין פרסומי בזמן קצר גם ללא ידע מקדים. בנוסף, google מפרסמת מדריכים כתובים ומצולמים מהם ניתן ללמוד מא ועד ת איך לבנות קמפיין, מהם כללי הפרסום ואיך לבחור אסטרטגיות שמותאמות למוצר או לשירות אותו אנו מעוניינים לפרסם. יתרונו הגדול של קמפיין פרסומי ב-google הינה האפשרות להיחשף באופן מיידי לכל גולש שמתעניין במוצר או בשירות שלנו וזאת בשונה מקידום אורגני שעשויים לעבור שבועות ואף חודשים עד שהאתר יתקדם לדף התוצאות הראשון גם במידה והאתר זוהה על ידי google כאתר מקצועי בתחום המבוקש. יחד עם זאת, אם ישנם מפרסמים נוספים שמתחרים על תשומת לבו של הגולש, מיקומה של המודעה והצגתה יקבע בהתאם לדירוג האתר שלנו בעיניי google. למעשה, בכל חיפוש שמבצע הגולש מתקיים מכרז (הגולש כמובן לא יודע על כך) בו נקבע איזו מודעה תוצג. אין הכרח שהמפרסם שהציע את המחיר הגבוה ביותר הוא זה שמודעתו תוצג ראשונה או תוצג כלל. קמפיין פרסומי יכול לכלול מודעות טקסטואליות בדף תוצאות החיפוש ואם נבחר להרחיב את הפרסום גם אל שותפי החיפוש של google ובאתר הוידאו של google הלא הוא yootube, ניתן לפרסם גם מודעות גרפיות ואפילו סרטונים .
פרסום בפייסבוק
חברת facebook פיתחה גם היא מערכת פרסום ידידותית למשתמש המאפשרת חשיפה מיידית ולמעשה גם הכנסותיה מבוססות על פרסום. מאחר ש-facebook הינה רשת חברתית של משתמשים רשומים, בתהליך הרישום וגם במהלך הגלישה המערכת אוספת עליהם נתונים המאפשרים לקטלג אותם לפי: מגדר, גיל, תחומי עניין ועוד (גם google אוספת נתונים על הגולשים ויש אומרים שאפילו באמצעות שרות הדואר הפופולרי שלה gmail). בשונה מגולש שנכנס לgoogle בכדי לחפש מידע על מוצר או שירות, הגולשים ב-facebook נכנסים לרשת כדי להעביר את הזמן ולהתעדכן מה חדש אצל החברים האמיתיים והווירטואליים שלהם. איפיון זה של הגולשים הינו פקטור משמעותי בשיקול היכן כדאי לנו להשקיע את כספי הפרסום והיכן נקבל את התמורה הגבוה ביותר לכסף שלנו (המינוח המקצועי הינו יחס המרה, כלומר כמה יעלה לנו להפוך גולש ללקוח). לדוגמה: אם אתם משווקים כלי עבודה, תעדיפו לפרסם בגוגל כאשר מתבצעים חיפושים של מילים או ביטויים הקשורים למוצרים שלכם. לעומת זאת, אם אתם רוצים לפרסם אירוע מסויים, תעדיפו לפרסם לקבוצות וחברים שהאירוע מתאים לתחומי ההתעניינות שלהם.
אם הכל כל כך פשוט בשביל מה אתם צריכים אותנו?
זמן – החברות אכן עושות הרבה על מנת להנגיש את כל הידע הדרוש להקמת קמפיינים פרסומיים ללא נסיון מוקדם. אולם כל בעל עסק יודע שהזמן הוא המשאב היקר ביותר שלו ובכל זאת יש להשקיע זמן כדי לדעת להריץ קמפיין איכותי ויעיל ולא רק לבנות קמפיין.
כסף – אחת ההגדרות העיקריות בכל קמפיין הוא הסכום אותו אנו מוכנים לשלם עבור ביטוי וכמה סה"כ אנו מוכנים לשלם ביום. בהתחשב בכך שבכל יום מתבצעים מיליוני שאילתות בגוגל, אם לא מדייקים בהגדרות, התקציב שהוגדר יכול להתבזבז תוך זמן קצר מבלי לנצל את הפוטנציאל ומבלי להגיע לפניות איכותיות.
מקצועיות – צברנו נסיון של כ-10 שנים בניהול קמפיינים ועברנו את בחינות ההסמכה השנתיות שמפרסמת google בתוכנית google partners.
יש לנו את כל הידע והניסיון הדרושים להקים ולנהל עבורכם קמפיין פרסום אפקטיבי,חסכוני ומנצח.
בנוסף, אנו מציעים מסלול חלקי הכולל הקמת קמפיין + הדרכה בת שעתיים בעלות חד-פעמית.